10η Συνάντηση ‘Ιδρυτικής ομάδας ανοιχτού συνεταιρισμού’ – Τρίτη 08 Απριλίου
| Ώρα προσέλευσης: | 20:00 | Host: | |
| Έναρξη: | 20:30 | Συντονιστής: | Χρήστος Παπαγεωργίου |
| Λήξη: | 22:45 | Γραμματέας: | Γιώργος Μπέλλης / Κόμβος
Social Hub www.komvos.org |
| Τόπος συνάντησης: | Διαδικτυακά μέσω jitsi | ||
| Συμμετέχοντες: | – | ||
1ο Θέμα: Λειτουργία e-shop και «κανιβαλισμός της αγοράς»
Ακούστηκε η άποψη ότι οι λιανικές πωλήσεις επιφέρουν αυξημένο κέρδος και θα πρέπει να συμπεριληφθούν οπωσδήποτε στη λειτουργία της επιχείρησης, μέσω λειτουργίας e-shop που θα «τρέχει» από την ίδια υποδομή που θα υπάρχει για τις πωλήσεις χονδρικής.
Πυροδοτήθηκε η συζήτηση του κατά πόσο το e-shop θα ανταγωνίζεται τους πελάτες χονδρικής (μαγαζάκια γειτονιάς). Τέθηκε το θέμα του «κανιβαλισμού της αγοράς», το οποίο είναι ένα φαινόμενο κατά το οποίο μια επιχείρηση αναπτύσσει extra δραστηριότητες, προσπαθώντας να αυξήσει τις πωλήσεις και τα κέρδη της και με αυτό τον τρόπο μερικές φορές καταλήγει να ανταγωνίζεται τους πελάτες της, με αποτέλεσμα τελικά να μειώνονται συνολικά οι πωλήσεις και τα κέρδη.
Η συζήτηση κατέληξε στα εξής:
- Η διαφορά τιμής των προϊόντων του e-shop σε σχέση με την τελική τιμή που πουλάνε οι πελάτες χονδρικής, θα πρέπει να είναι μικρή.
- Το e-shop θα πρέπει να προβάλλει στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης και να τα προωθεί γενικώς.
- Τα «μαγαζάκια γειτονιάς» προσφέρουν άμεσα το προϊόν σε συγκεκριμένη τιμή, ενώ το e-shop θα είναι ελάχιστα πιο φθηνό, αλλά τα προϊόντα δε θα είναι άμεσα διαθέσιμα, οπότε υπάρχει μια σχέση κόστους – οφέλους για τους πελάτες.
2ο Θέμα: Καμία συζήτηση δεν πάει χαμένη εφόσον καταγράφονται οι αρχές μας
Στη συζήτηση καταγράφηκαν οι εξής φράσεις, που φαίνεται να είναι κοινώς αποδεκτές και μπορούν να διατυπωθούν ως βασικές αρχές, που θα διέπουν τη λειτουργία του Συνεταιρισμού:
- Κάθε παραγωγός υποχρεωτικά θα «εκχωρήσει» στην επιχείρηση τους πελάτες χονδρικής που έχει.
- Θα συνίσταται/προωθείται και η «εκχώρηση» των πελατών λιανικής, χωρίς να ζητείται υποχρεωτικά.
- Βασικός στόχος του Συνεταιρισμού είναι να δημιουργήσει μια ποικιλία προϊόντων που θα καλύπτει το 60% – 70% των αναγκών του νοικοκυριού σε ψώνια, ώστε οι καταναλωτές να πηγαίνουν όσο το δυνατόν λιγότερο σε Super Markets.
- Εφόσον απαιτείται μεγάλη ποικιλία προϊόντων, στρατηγικά, ο Συνεταιρισμός πρέπει να επιλέξει μεγάλο αριθμό μελών με διαφοροποιημένη παραγωγή.
3ο Θέμα: Δεδομένα για τη λειτουργία της επιχείρησης
Από τη συζήτηση προέκυψαν τα εξής:
- Δε χρειάζονται τέσσερις ξεχωριστοί εργαζόμενοι για τους τέσσερις απαραίτητους ρόλους που απαιτούνται για τη λειτουργία της (Διανομή/παραλαβή, Παραγγελιοληψία/διαχείριση αποθέματος προϊόντων, Διαχείριση αποθήκης, Εκτέλεση παραγγελιών). Ενδεχομένως η επιχείρηση μπορεί αρχικά να λειτουργήσει με δύο εργαζόμενους.
- Γενικά οι παραγωγοί πουλάνε τα «φρέσκα» προϊόντα πιο πολύ σε πελάτες λιανικής και τα «ξηρά» πιο πολύ σε πελάτες χονδρικής.
- Τα ποσοστά λιανικών – χονδρικών πωλήσεων που καταγράφηκαν σε τρεις παραγωγούς:
- 70% – 30% (Νίκος)
- 40% – 60% (Παναγιώτης)
- 20% – 80% (Μάκης)
- Επίσης αναφέρθηκε ότι ένα νορμάλ μπακάλικο στη Θεσσαλονίκη τζιράρει ποσά της τάξης των 40.000€ το χρόνο και ο στόχος για το Συνεταιρισμό είναι 300.000€ – 500.000€ το χρόνο
4ο Θέμα: Προετοιμασία για το κάλεσμα των Παραγωγών
Προκειμένου να γίνει ανοιχτό κάλεσμα σε παραγωγούς, διατυπώθηκε ότι «πρέπει να ξέρουν τι είναι αυτό στο οποίο τους καλείς». Επομένως, σε αυτή την κατεύθυνση αποφάσισε να εργαστεί η ομάδα μέσω των επόμενων συναντήσεων. Τα βήματα που αποφασίστηκαν είναι τα εξής:
- Να ολοκληρωθεί ο Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Canvas) για να δούμε περίπου τι πρέπει να γίνει για να «βγαίνει» η επιχείρηση.
- Να εργαστούμε πάνω στον Εσωτερικό Κανονισμό και στο Καταστατικό, στα οποία θα διατυπώνονται οι βασικές αρχές λειτουργίας, ο τρόπος λειτουργίας, το Όραμα, οι Επιδιώξεις, οι Στόχοι κλπ.
5ο Θέμα: Πρόσκληση για την επόμενη δια ζώσης συνάντηση με καλυμμένα έξοδα από τον Κόμβο
Συζητήθηκε ην πιθανότητα της επόμενης δια-ζώσης συνάντησης περίπου 15 έως 30 Μάϊου (τότε μπορούν να διαθέσουν λίγο χρόνο οι παραγωγοί). Ο Κόμβος Social Hub μπορεί να καλύψει τα έξοδα μετακίνησης, διατροφής για 2 μέρες και μία διανυκτέρευση, εφόσον τηρηθούν τα εξής:
- Τηρηθούν οι προϋποθέσεις δωρεάν υποστήριξης του υπο-σύσταση Συνεταιρισμού από τον Κόμβο.
- Τα μέλη του υπό-σύσταση Συνεταιρισμού θα παρουσιάσουν το εγχείρημα τους σε εκδήλωση.
6ο Θέμα: Επόμενα βήματα
Συνέχιση Καμβά Επιχειρηματικού Μοντέλου.
Συζήτηση για τον Κανονισμό Λειτουργίας και το Καταστατικό
| Καταλήγουμε στις εξής δράσεις: | |
| Ποιος/ποιοι: | – |
| Μελλοντικά θέματα ατζέντας: |
|